14-10-04-062--Kymi---Mon.-Gournies-Kastro-Ag
Εικόνα

4 -5 Οκτωβρίου 2014

Η δεύτερή μας διήμερη εξόρμηση στην Κύμη ολοκληρώθηκε με επιτυχία και για μία ακόμη φορά τηρήσαμε με απόλυτη ακρίβεια και συνέπεια το πρόγραμμά μας όπως το είχαμε σχεδιάσει! Θέλουμε να ελπίζουμε ότι και αυτή με τη σειρά της πήρε τη δική της θέση στο «βαλιτσάκι» σας με τις ευχάριστες αναμνήσεις..

Περιηγηθείτε μέσα από τον φωτογραφικό μας χάρτη τις διαδρομές που διανύσαμε, για να θυμηθείτε τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε!

Το Σάββατο το πρωί αφού πρώτα τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο Kymi Palace, στην Παραλιακή Κύμη, ένα πολύ ωραίο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε την πορεία μας προς το Βυζαντινό κάστρο του Α. Γεωργίου ακολουθώντας το μονοπάτι που ξεκινά από την πηγή Γουρνίων, 1,5 χλμ από την Κύμη. Το μονοπάτι περνάει μέσα από πυκνή βλάστηση με πλατάνια, βελανιδιές, αριές και πολλά άλλα είδη δέντρων και καταλήγει στην κορυφή στο κάστρο του Αγίου Γεωργίου όπου η θέα προς τα γύρω βουνά και το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου είναι συναρπαστική και μας αποζημίωσε.

Στην επιστροφή περάσαμε από το Μοναστήρι της Μεταμόρφωσης Του Σωτήρος και συνεχίσαμε περνώντας μέσα από το ρέμα Πετισούνα με τους σχεδόν γιγαντιαίους κορμούς των δένδρων για να καταλήξουμε στο σημείο τερματισμού.

Έπειτα οδηγηθήκαμε στην παραλία Σουτσίνι της Κύμης με τις χαρακτηριστικά εντυπωσιακές πλάκες όπου κάποιοι απόλαυσαν ένα δροσερό μπάνιο και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο  για να ετοιμαστούμε για το δείπνο.

Απολαύσαμε γευστικότατα εδέσματα και ντόπιο κρασί στην παραδοσιακή ταβέρνα του “Μάμουκα” στο χωριό Ανδρωνιάνοι όπου είχαμε την ευκαιρία να αγοράσουμε προϊόντα χειροποίητα από τις γυναίκες του χωριού όπως σύκα αποξηραμένα, πετιμέζι από σύκα, μουσταλευριά από μούστο σύκων κλπ. Η ευγένεια και η φιλοξενία του ιδιοκτήτη της ταβέρνας κ. Γιώργου Δήμου καθώς και το υπέροχο δείπνο  μας έκανε να ξεχάσουμε γρήγορα την μικρή περιπέτεια που είχαμε με το πούλμαν μέχρι να βρούμε τον σωστό δρόμο για το χωριό. Έτσι κάπως ολοκληρώθηκε η πρώτη μας ημέρα με πολύ γέλιο, χαρά και τραγούδι καθώς και προσμονή για την πορεία προς την κορυφή Ορτάρι την επόμενη ημέρα.

Κυριακή πρωί, 7.45 π.μ, συγκεντρωθήκαμε όλοι για το πρωινό μας στην αίθουσα του ξενοδοχείου το οποίο ήταν πλούσιο και υπέροχο και με ενθουσιασμό ξεκίνησε πρώτα η ομάδα των ορειβατών για την κορυφή Ορτάρι και ακολούθησε η ομάδα των πεζοπόρων και ιππέων για το φαράγγι των Μύλων και την επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο της χώρας της Κύμης.

Η ορειβατική ομάδα ξεκίνησε από την πηγή Χωνευτικό και ακολούθησε το ανηφορικό  μονοπάτι το οποίο διασχίζει το πολύπλοκο ανάγλυφο πάνω στις πλαγιές του βουνού Ορτάρι. Η βλάστηση ήταν εντυπωσιακή από αριές, βελανιδιές, κουμαριές, σχίνα, φιλίκια κλπ. Εντυπωσιακή ήταν η διάσχιση μέσα από ένα πυκνό δάσος από κουμαριές των οποίων γευτήκαμε τους καρπούς τους. Η ανηφορική διαδρομή μας οδήγησε στην απόκρημνη πυραμιδοειδή κορυφή η οποία κυριολεκτικά κρέμεται πάνω από το Αιγαίο 860 μέτρα ψηλότερα. Η επιβλητική θέα μας καθήλωσε πάνω στα χείλη του γκρεμού που προκαλεί δέος!

Η πεζοπορική ομάδα με το πούλμαν έφτασε στο κέντρο ιππασίας Platanenhof , 5 χλμ από την Κύμη απ’ όπου ξεκίνησε η πορεία πεζοπόρων και έφιππων για το φαράγγι των Μύλων μέσα από το μονοπάτι με τα πλατάνια και το ποτάμι. Μας συνόδευε φαρμακοποιός και βοτανολόγος που μας εξηγούσε την φαρμακευτική αξία των βοτάνων.  Καταλήξαμε στους 3 παλιούς νερόμυλους, ο πιο γνωστός από τους οποίους είναι ο Μύλος του Σαντά, και τα 2 πέτρινα τοξωτά γεφύρια. Μετά οδηγηθήκαμε στην Κύμη και στο Λαογραφικό Μουσείο όπου είδαμε ένα πολύ ωραία οργανωμένο χώρο με εκθέματα αντικειμένων κεραμικής, ξυλογλυπτικής, μεταλλοτεχνίας, λαϊκής ζωγραφικής και μεταξωτών ρούχων για τα οποία ήταν ξακουστή η Κύμη.

Περιπλανηθήκαμε στα στενά πλακόστρωτα δρομάκια της πόλης με τα παλιά αρχοντικά  και καταλήξαμε για φαγητό στην ταβέρνα “Καπιτσαλιό”. Εκεί κατέφθασαν ενθουσιασμένοι και οι συμμετέχοντες στην ορειβατική ομάδα ύστερα από την 7ωρη πορεία τους. Αφού αναλάβαμε δυνάμεις με το πολύ καλό φαγητό, αναχωρήσαμε για την επιστροφή μας στην Αθήνα, λίγο κουρασμένοι αλλά πολύ ευτυχισμένοι!

Δείτε φωτογραφίες από την εξόρμηση